luni, 5 decembrie 2011

Colecţii neobişnuite de parfumuri...


Când eram copil, eram fermecată de parfumurile mamei. De la cele fresh, cu tente florale şi citrice, la nelipsita sticluţă de Dune, toate mă atrăgeau ca un magnet. Aşa că nu de multe ori hainele mele erau cufundate într-un amestec neinteligibil de arome iar aerul din baie rămânea de nerespirat în urma mea. Scuze, mama! Cred că tocmai din acest motiv a început să-mi cumpere şi mie parfumuri. Aşa că am început o nouă pasiune: colecţionatul de sticluţe cu fragranţe... pentru ţânci. Ţin minte că parfumurile pentru copii au avut întotdeauna arome dintre cele mai familiare, cum ar fi cea de gumă de mestecat, de fructe sau, una dintre preferatele mele, cea de Cola. Şi formele sticluţelor erau atrăgătoare. Un parfum pe care l-am primit cadou la un Crăciun avea un recipient mic, roşu, care semăna cu o brichetă. Apăsai pe buton şi, în loc de flăcări, ieşea un puternic miros de iasomie. Sticluţa mult iubitului parfum „cola”, cum îi spuneam eu, era mică şi foarte colorată. Acum aş spune că era foarte „bubbly”, ca şi aroma în sine, dar pe atunci tot ce ştiam e că era haios. Ah, cât aş vrea să pot îmbutelia mirosurile copilăriei!
Dar dumneavoastră? Aveţi vreun miros anume pe care l-aţi pune în sticluţă la păstrareĂ Cum ar fi „O zi la plajă”? Sau poate mai degrabă „Parfum de bebeluş”? Dacă da, atunci persoana la care trebuie să apelaţi este Christopher Brosius, proprietarul unui butic avangardist din Brooklyn intitulat „I Hate Perfume” – „Urăsc Parfumul”.
După cum îi spune şi numele, magazinul americanului se ocupă cu fragranţe mai neobişnuite, pe care nu le-am numi în mod convenţional parfum. Arome din viaţa noastră de zi cu zi...
„Nu intenţionez să vând milioane de sticluţe. Munca mea se referă mai degrabă la lucrurile care, deşi miros foarte frumos, nu au aceleaşi proprietăţi comerciale pe care le au parfumurile obişnuite”, spune Christopher.
Brosius a început să creeze parfumuri unice încă din 1992, când şi-a făcut un parfum propriu, pentru care a primit o mulţime de laude şi complimente. Acum, această fragranţă este unul dintre produsele care pot fi găsite la buti­cul său, deşi varianta pusă la vânzare azi este una mult mai rafinată şi sofisticată decât cea de acum aproape 20 de ani.
Colecţia actuală de parfumuri este una cât se poate de diversă şi neconvenţională. „Memory of Kindness” este un parfum inspirat de o amintire din copilărie şi miroase a crenguţe de plantă de tomate. Unul dintre cele mai comentate produse este unul ce te învăluie cu arome de... friptură de vită. „Mirosurile de mâncare sunt incredibil de puternice”, spune Brosius, „dar ce persoană în toate minţile ar vrea să miroasă aşaĂ” Ei bine, cel puţin cei câţiva care l-au cumpărat.
Cel mai bine vândut parfum din colecţia sa nu este unul care să aibă legătură cu mâncarea, ci unul cu un miros pe cât de interesant, pe atât de bizar pentru un parfum. Acesta se cheamă „In the Library” şi are aroma cărţilor vechi şi prăfuite. Cu mâna pe inimă vă spun că aceasta e una dintre fragranţele pe care mi le-aş dori cel mai mult în colecţia mea. Am mai evoluat şi eu de la mirosurile dulci şi explozive!

În Jurnalul Naţional, Jurnalul de Duminică din 23 noiembrie 2011

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu